Endre tekststørrelsen
Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk på + for å forstørre eller – for å forminske.

Samordnet rapportering

Alle våre lag må gjennomføre samordnet rapportering, også de lagene som ikke har tilgjengelig all den informasjonen som etterspørres. Fullfør rapporteringen med den informasjonen du har tilgjengelig nå. Det tar bare 10-15 minutter.

Mange lag har kontaktet oss med spørsmål om samordnet rapportering. Vi har derfor samlet noen av spørsmålene med svar. Kanskje du finner det du lurer på. Om ikke så kontakt support på telefon 03615 eller på mail support@idrettsforbundet.no. Ellers kan du kontakte din krets - kontaktinformasjon kretser.


Spårsmål og svar

1. Hva er samordnet rapportering?
Samordnet rapportering er Idrettens årlige registrering av medlemmer. Tidligere het det Idrettsregistreringen.

2. Hvordan kommer jeg i gang?
• Logg deg inn på https://minidrett.nif.no
   Mangler du profil? Følg instruksjoner for å opprette.
• Velg «KlubbAdmin» - nederst i MinIdrett
   Finner du ikke denne? Ta kontakt med support eller oss i kretsen.
• Velg «Samordnet rapportering» øverst i KlubbAdmin - følg trinnene
Kreves det informasjon du ikke kan oppgi/fremskaffe?
Gå videre eller registrer «nei» om det er mest riktig.

3. Jeg har ikke tilgang til KlubbAdmin, hvordan får jeg det?
Gå først inn i min idrett og opprett profil, om ikke du har en profil fra tidligere. Ellers er det bare å ta kontakt med din krets så gir de deg tilgang - kontaktinformasjon kretser.

4. Hvorfor er det viktig at vi gjennomfører rapporteringen?
Vårt mål er å tilby våre medlemmer et best mulig aktivitetstilbud. Derfor trenger vi å vite litt mer om lagene våre for å kontinuerlig utvikle våre aktiviteter. Det er viktig at alle rapporterer. Da kan vi også hjelpe de av lagene våre som ikke har all informasjonen som etterspørres i rapporteringen.

5. Vi har ikke tid til dette akkurat nå?
Det er viktig at registrering fullføres. Det tar ikke mer enn 10-15 minutter. Ta kontakt om dere trenger hjelp.

6. Vi har ikke hatt årsmøte og/eller mangler styremedlemmer. Skal vi likevel registrere?'
Vi ber om at dere gjennomfører registrering så langt som mulig. Gjennomfør trinn-for-trinn registrering. Kryss av for «NEI» der dere ikke har informasjon el. dokumentasjon å registrere. F.eks. om dere mangler protokoll fra årsmøte eller enkelte styreverv.

7. Vi oppfyller ikke alle krav. Kan vi fortsatt delta og være med på aktiviteter?
Alle kan delta hos oss. Vi vil på et litt senere tidspunkt komme tilbake med mer informasjon og løsninger til de lagene som per nå ikke oppfyller krav til riktig organisering av bedriftsidrettslaget.

8. Hvem er medlemmer i vårt bedriftsidrettslag?
Medlemmer er de som frivillig og bevisst har valgt å være tilknyttet bedriftsidrettslaget.

9. Vi får ikke registrert styremedlemmer. Hva gjør vi?
Idrettens IT-systemer har krav om unik identifikasjon av alle som har funksjoner. Det skjer via personlig side på www.MinIdrett.no. F.eks. må ledere i bedriftsidrettslag og styremedlemmer oppdatere personlig informasjon for å kunne bli registrert i sitt bedriftsidrettslag.

10. Vi har fått faktura på kontingent med feil medlemstall. Hva gjør vi?
Ta kontakt med din krets - kontaktinformasjon kretser

11. Er det medlemstall fra 2015 eller 2016 som skal registreres?
Vi ber om at dere registrerer status pr 31.12.2015.

12. Hvilken informasjon skal ligges inn for å oppfylle alle dagens krav?

o Medlemstall for 2015
o Aktive medlemmer for 2015
o Rapportering til NIF og Bedriftsidretten, noen enkel kartleggingsspørsmål.
o Oppdater bedriftsidrettslagets organisasjons informasjon
o Søke om momskompensasjon for utgifter bedriftsidrettslaget hadde i 2015.
o Oppdatere styre og laste opp årsmøteprotokoll.

 


 

Kontakt oss

Følg oss

Samarbeidspartnere

DESIGN + CMS NETPOWER.NO